Podpisanie umowy - II Etap Trasy Średnicowej Drukuj
Wpisany przez Administrator czwartek, 24 czerwca 2010

Prezydent Grudziądza Robert Malinowski oraz Paweł Wnęka i Carlos Giral Casteran w imieniu konsorcjum Pajo Sp. z o.o., DIIPP Autostrady Sp. z o.o., IC Construccion, Ingenieria y Gestion de Obras S.A., IC Construction Polska Sp. o.o. i Andrzej Sas, wiceprezes Zarządu oraz Grzegorz Grobelny, członek Zarządu DHV Polska Sp. z o.o. podpisali dziś, tj. 23 czerwca umowę na „Budowę Trasy Średnicowej Etap II od ul. Droga Łąkowa do ul. Południowej” oraz na „Zarządzanie projektem i pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji Budowa Trasy Średnicowej Etap II”. Koszt budowy to: 48 376 574, 95 zł, natomiast nadzoru – 1 425 848, 16 zł. Zgodnie z umową prace powinny zakończyć się w ciągu 15 miesięcy.

- Cieszę się, że umowa na realizację tej ważnej dla miasta inwestycji drogowej została podpisana. Zakończyły się trwające kilkanaście miesięcy prace przygotowawcze, dziś możemy już mówić o rozpoczęciu budowy. Dzięki temu, że tuż po zakończeniu budowy I etapu Trasy Średnicowej rozpoczęliśmy kompletowanie dokumentacji, decyzji środowiskowych i pozwolenia na budowę, a w czerwcu 2009 r. również wycinkę drzew na trasie przebiegu II etapu i ogłosiliśmy przetarg na wykonawcę zaoszczędziliśmy jeden sezon budowlany – mówi prezydent Robert Malinowski.

II_etap_1 II_etap_2
II_etap_3

II_etap_4

Budowa II etapu Trasy Średnicowej pozwoli wyprowadzić ruch tranzytowy w układzie północ – południe biegnący obecnie śladem drogi krajowej nr 55 w bezpośrednim sąsiedztwie dużych osiedli mieszkaniowych. Odcinek ten o długości ok. 4,3 km zaplanowany jest do wybudowania jako droga dwujezdniowa klasy G z budową wiaduktu drogowego nad drogą wojewódzką nr 534 - ul. Hallera. Etap III pozwoli połączyć węzeł Grudziądz autostrady A1 z drogą krajową nr 55. Przedmiotem inwestycji objętym opracowaniem II Etapu Trasy Średnicowej jest budowa nowego połączenia drogowego od ul. Południowej do ronda w ul. Droga Łąkowa. W ramach inwestycji wybudowana zostanie nowa dwujezdniowa ulica, w większości po nowym terenie, częściowo przebiegać będzie po śladzie istniejącej ul. Solidarności, a także przewiduje się wykorzystanie pod jedną z jezdni Trasy istniejącej ul. Lotniczej. Na odcinku od ronda Ks. J. Popiełuszki do ul. Hallera zostały już wykonane elementy Węzła „Warszawska”, które zostaną w pełni wykorzystane na planowanym obecnie etapie inwestycji.



- budowę dwóch jezdni Trasy Średnicowej, każda po dwa pasy ruchu, wraz z pasami włączenia i wyłączenia przy węźle „Warszawska”,
- przebudowę istniejących skrzyżowań,
- budowę węzła „Warszawska” na który składają się: wiadukt WD-4 na ul. Hallera o dł. 2 x 47 m i łącznice: DL-1 o dł. 295 m, DL-4 o dł. 275 m, DL-5 o dł. 240 m,
- przebudowę ul. Południowej do ronda Dmowskiego wraz z jej poszerzeniem i przebudową przejazdu kolejowego do kategorii B - półrogatki samoczynne,
- przebudowę ul. Hallera na odcinku do Nauczycielskiej na długości ok. - 450 m
- przebudowę odcinka ul. Parkowej na długości ok. 250 m,
- zamknięcie ul. Żwirki od strony ul. Parkowej przy Wojskowych Zakładach Uzbrojenia,
- budowę drogi dojazdowej w rejonie cmentarza i skrzyżowania z ul. Parkową wraz z parkingiem,
- przebudowę odcinka ul. Żwirki w rejonie cmentarza wraz z budową pętli autobusowej przy cmentarzu,
- budowę drogi dojazdowej do budynków przy ul. Lotniczej od strony Parkowej
o dł. ok. 300 m wraz z miejscami parkingowymi oraz chodnikiem,
- budowę zatok autobusowych wraz z wiatami przystankowymi w miejscach uzgodnionych z Urzędem Miasta,
- budowę chodników i ciągów pieszo-rowerowych,
- budowę oświetlenia trasy,
- budowę odwodnienia ulic i skrzyżowań poprzez kanalizację deszczową,
- przebudowę urządzeń infrastruktury technicznej kolidujących z projektowaną budową ulicy i budowę związanych z nią nowych elementów w zakresie zgodnym z wydanymi warunkami technicznymi,
- budowę sygnalizacji świetlnej na ul. Hallera przy włączeniach z węzła „Warszawska”,
- rozbiórkę kolidujących z trasą budowli i wiat, ogrodzeń i nawierzchni drogowych,
- zdjęcie z terenu inwestycji i składowanie w pryzmach ziemi urodzajnej,
- plantowanie powierzchni po rozebranych nawierzchniach wraz z rekultywacją terenu;
- humusowanie oraz obsianie skarp i powierzchni nieutwardzonych mieszanką traw;
- ustawienie ogrodzenia zabezpieczającego przed wtargnięciem zwierząt wzdłuż odcinka trasy przyległego do Lasu Rudnickiego
- budowę nowego ogrodzenia betonowego z zabezpieczeniem z drutu ostrzowego „concertina”, o łącznej wysokości ok. 2,50 m, dla terenu Wojskowych Zakładów Uzbrojenia.
W ramach inwestycji zaplanowano:


Przypomnijmy, 15 marca br. prezydent Robert Malinowski i Przemysław Wróbel, Dyrektor Departamentu Wdrażania Centrum Unijnych Projektów Transportowych podpisali w Warszawie pre-umowę na realizację budowy II etapu Trasy Średnicowej od ul. Droga Łąkowa do ul. Południowej i etapu III od węzła „Grudziądz” do połączenia z drogą krajową nr 55. Poza tym Ministerstwo Rozwoju Regionalnego zaakceptowało propozycję Ministerstwa Infrastruktury w zakresie umieszczenia projektu pn. „Budowa Trasy Średnicowej Etap II – od ul. Droga Łąkowa do ul. Południowej i Etap III – od węzła „Grudziądza” do połączenia z drogą krajową nr 55” na liście podstawowej w ramach działania 8.2. Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Kluczowa dla miasta inwestycja drogowa pojawi się na podstawowej liście projektów indywidualnych przy najbliższej jej aktualizacji.


Mapy


 

Ta strona używa cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Aby dowiedzieć więcej przeczytaj Informacje szczegółowe.

EU Cookie Directive Module Information