Trasa Średnicowa Etap II,III,IV |
Początek Trasy Średnicowej stanowi węzeł „Grudziądz” na planowanej autostradzie A-1, a koniec skrzyżowanie „Olsztyn” km 11+797 z ulicami Paderewskiego (DK 16) i Kwidzyńską (DK 55). Całkowita długość projektowanej Trasy Średnicowej wynosi łącznie ok. 11,8 km. Trasa Średnicowa Etap II Umowny termin zakończenie budowy: 23 listopad 2011 r. Opis inwestycji. Przedmiotem inwestycji II Etapu Trasy Średnicowej jest budowa nowego połączenia drogowego od ul. Południowej do wybudowanego w ramach I Etapu ronda w ul. Droga Łąkowa w Grudziądzu. Cała inwestycja znajduje się w granicach administracyjnych miasta Grudziądza. Docelowo cała Trasa Średnicowa ma łączyć autostradowy Węzeł „Grudziądz” z ul.Paderewskiego (droga krajowa nr 16 i nr 55). Etap II jest odcinkiem środkowym całego zamierzenia, z tymczasowym połączeniem poprzez ul.Południową z ul. Szosa Toruńska. W przyszłości przewiduje się przekwalifikowanie Trasy Średnicowej jako odcinka drogi krajowej.
W ramach planowanej inwestycji wybudowana zostanie nowa dwujezdniowa ulica klasy G, w większości po nowym terenie. Częściowo nowa ulica przebiegać będzie po śladzie istniejącej ul.Solidarności. Przewiduje się również wykorzystanie pod jedną z jezdni Trasy istniejącej ul.Lotniczej. Na odcinku od ronda Ks. J. Popiełuszki do ul. Hallera wykonane zostały wcześniej elementy Węzła „Warszawska”, które zostaną w pełni wykorzystane na planowanym obecnie etapie inwestycji. Zakres i lokalizację inwestycji pokazano na Planie orientacyjnym.
W ramach inwestycji przewiduje się również:
Całkowita długość projektowanej budowy drogi wynosi łącznie 4,358.15 km (w tym przebudowa ul. Południowej 143.25m). Zobacz także :
Trasa Średnicowa Etap III
Umowny termin oddania dokumentacji projektowej: 31 grudzień 2010 r.
Opis inwestycji.
Dokumentacja projektowa, opracowywana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, zostanie przekazana porozumieniem Gminie miasto Grudziądz. Na podstawie otrzymanej dokumentacji Gmina miasto Grudziądz przystąpi do realizacji inwestycji. Zadanie inwestycyjne zlokalizowane jest na terenie gminy wiejskiej Grudziądz i gminy miejskiej Grudziądz. Projektowana droga łączyć będzie autostradę A1 z droga krajową nr 55 o następujących przebiegach:
Zadanie polega na budowie drogi łączącej węzeł „Grudziądz” na planowanej autostradzie A1 z drogą krajową nr 55 wraz z obiektami inżynierskimi, drogami dojazdowymi oraz przebudowie lub zabezpieczeniu istniejącej infrastruktury technicznej tak aby nie kolidowała z projektowaną drogą. W zakres przedmiotowej inwestycji wchodzi: Budowa:
Oraz przebudowa:
Droga łącząca węzeł „Grudziądz” na planowanej autostradzie A1 z drogą krajową nr 55 projektowana jest jako droga klasy GP – główna ruchu przyspieszonego. Początek 0+000,00 ( km 0+329,77 łącznicy Ł5 węzła Grudziądz) Koniec 2+751,74 (skrzyżowanie z DK nr 55, środek ronda) Długość 2,727 km (do krawędzi jezdni ronda) Kategoria ruchu KR4 Projekt zakłada budowę nowej drogi długości 2727 m jednojezdniowej, dwupasowej, o szerokości pasa ruchu 3,5 m oraz budowę mostu nad rzeką Rudnianką i wiaduktu nad planowaną ul. Konstytucji 3 Maja. Skrzyżowanie z droga krajowa nr 55 zaprojektowano jako rondo.
Trasa Średnicowa Etap IV
Umowny termin oddania dokumentacji projektowej: 30 lipiec 2011 r.
Opis inwestycji.
Inwestycja obejmuje budowę dwujezdniowej drogi klasy GP o długości ok. 1,2 km. Nad ul. Szosa Toruńska oraz nad linią kolejową relacji Malbork – Toruń wybudowany zostanie wiadukt drogowo-kolejowy o dł. ok. 110 m. Na skrzyżowaniu z ulicą Południową planowana jest budowa tunelu pod ul. Południową lub po studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym budowa wiaduktu w ul. Południowej nad linią kolejową relacji Malbork – Toruń oraz projektowaną Trasą Średnicową. Inwestycja obejmuje również budowę systemu odwadniającego pas drogowy z urządzeniami podczyszczającymi, przebudowę istniejącej i kolidującej z układem komunikacyjnym infrastruktury technicznej i budowę oświetlenia trasy. Droga połączy II Etap Trasy Średnicowej od skrzyżowania z ulicą Południową z III Etapem Trasy Średnicowe stanowiącym połączenie drogi krajowej nr 55 z węzłem na autostradzie A-1.
|