Trasa Średnicowa Etap II,III,IV Drukuj
piątek, 01 października 2010

Początek Trasy Średnicowej stanowi węzeł „Grudziądz” na planowanej autostradzie A-1, a koniec skrzyżowanie „Olsztyn” km 11+797 z ulicami Paderewskiego (DK 16) i Kwidzyńską (DK 55).

Całkowita długość projektowanej Trasy Średnicowej wynosi łącznie ok. 11,8 km.

Trasa Średnicowa Etap II

Umowny termin zakończenie budowy: 23 listopad 2011 r.

Opis inwestycji.

Przedmiotem inwestycji II Etapu Trasy Średnicowej jest budowa nowego połączenia drogowego od ul. Południowej do wybudowanego w ramach I Etapu ronda w ul. Droga Łąkowa w Grudziądzu. Cała inwestycja znajduje się w granicach administracyjnych miasta Grudziądza. Docelowo cała Trasa Średnicowa ma łączyć autostradowy Węzeł „Grudziądz” z ul.Paderewskiego (droga krajowa nr 16 i nr 55). Etap II jest odcinkiem środkowym całego zamierzenia, z tymczasowym połączeniem poprzez ul.Południową z ul. Szosa Toruńska. W przyszłości przewiduje się przekwalifikowanie Trasy Średnicowej jako odcinka drogi krajowej.

W ramach planowanej inwestycji wybudowana zostanie nowa dwujezdniowa ulica klasy G, w większości po nowym terenie. Częściowo nowa ulica przebiegać będzie po śladzie istniejącej ul.Solidarności. Przewiduje się również wykorzystanie pod jedną z jezdni Trasy istniejącej ul.Lotniczej. Na odcinku od ronda Ks. J. Popiełuszki do ul. Hallera wykonane zostały wcześniej elementy Węzła „Warszawska”, które zostaną w pełni wykorzystane na planowanym obecnie etapie inwestycji. Zakres i lokalizację inwestycji pokazano na Planie orientacyjnym.

W ramach inwestycji przewiduje się również:

  • przebudowę istniejących skrzyżowań z ul. Hallera na Węźle „Warszawska”:
  • budowę węzła „Warszawska” na który składają się:
    • wiadukt WD-4 na ul. Hallera o dł. 2 x 47m
    • łącznice: DL-1 o dł. 295m, DL-4 o dł. 275m, DL-5 o dł. 240m
  • przebudowę ul. Południowej do ronda Dmowskiego, wraz z jej poszerzeniem i przebudową
  • przejazdu kolejowego do kategorii B (półrogatki samoczynne); [przebudowa urządzeń torowych i sterowania ruchem w pasie kolejowym objęta jest odrębnym pozwoleniem na budowę ;
  • przebudowę ul. Hallera na odcinku do Nauczycielskiej na długości ok. ~450m
  • przebudowę odcinka ul. Parkowej na długości ok. ~250m;
  • budowę drogi dojazdowej w rejonie cmentarza i skrzyżowania z ul. Parkową, wraz z parkingiem;
  • budowę drogi dojazdowej do budynków przy ul. Lotniczej od strony Parkowej o dł. ~300m wraz z miejscami parkingowymi oraz chodnikiem;
  • budowę chodników i ciągów pieszo-rowerowych;
  • budowę oświetlenia trasy;
  • budowę odwodnienia ulic i skrzyżowań poprzez kanalizację deszczową;

Całkowita długość projektowanej budowy drogi wynosi łącznie 4,358.15 km (w tym przebudowa ul. Południowej 143.25m).

Zobacz także :


Trasa Średnicowa Etap III

Umowny termin oddania dokumentacji projektowej: 31 grudzień 2010 r.

Opis inwestycji.

Dokumentacja projektowa, opracowywana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, zostanie przekazana porozumieniem Gminie miasto Grudziądz. Na podstawie otrzymanej dokumentacji Gmina miasto Grudziądz przystąpi do realizacji inwestycji.

Zadanie inwestycyjne zlokalizowane jest na terenie gminy wiejskiej Grudziądz i gminy miejskiej Grudziądz. Projektowana droga łączyć będzie autostradę A1 z droga krajową nr 55 o następujących przebiegach:

  • Autostrada A1 (Gdańsk- Toruń- Łódź- Częstochowa- Katowice- granica państwa)
  • Droga krajowa nr 55 (Nowy Dwór Gdański- Malbork- Kwidzyn- Grudziądz- Stolno).

Zadanie polega na budowie drogi łączącej węzeł „Grudziądz” na planowanej autostradzie A1 z drogą krajową nr 55 wraz z obiektami inżynierskimi, drogami dojazdowymi oraz przebudowie lub zabezpieczeniu istniejącej infrastruktury technicznej tak aby nie kolidowała z projektowaną drogą.

W zakres przedmiotowej inwestycji wchodzi:

Budowa:

  • Drogi łączącej węzeł „Grudziądz” na autostradzie A1 z drogą krajową nr 55, o przekroju drogowym jednojezdniowym, dwupasowym,
  • Skrzyżowania z drogą krajową nr 55,
  • Mostu nad rzeką Rudnianką z przejściami dla zwierząt i regulacją koryta rzeki,
  • Wiaduktu w ciągu projektowanej drogi (w miejscu przyszłego węzła z planowaną ul. Konstytucji 3 Maja),
  • Odwodnienia drogi,
  • Przepustów drogowych,
  • Oświetlenia drogowego,
  • Dróg dojazdowych ze zjazdami na działki,
  • Urządzeń ograniczających negatywne oddziaływanie drogi na środowisko (zieleń, urządzenia oczyszczające wody spływające z jezdni),
  • Urządzeń bezpieczeństwa ruchu (oznakowanie pionowe, poziome, bariery ochronne),

Oraz przebudowa:

  • Drogi krajowej nr 55,
  • Urządzeń telekomunikacyjnych (kabli ziemnych i napowietrznych),
  • Urządzeń energetycznych,
  • Linii średniego i niskiego napięcia,
  • Urządzeń melioracyjnych,
  • Sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej,
  • Sieci gazowej i cieplnej.

Droga łącząca węzeł „Grudziądz” na planowanej autostradzie A1 z drogą krajową nr 55 projektowana jest jako droga klasy GP – główna ruchu przyspieszonego.

Początek 0+000,00 ( km 0+329,77 łącznicy Ł5 węzła Grudziądz)

Koniec 2+751,74 (skrzyżowanie z DK nr 55, środek ronda)

Długość 2,727 km (do krawędzi jezdni ronda)

Kategoria ruchu KR4

Projekt zakłada budowę nowej drogi długości 2727 m jednojezdniowej, dwupasowej, o szerokości pasa ruchu 3,5 m oraz budowę mostu nad rzeką Rudnianką i wiaduktu nad planowaną ul. Konstytucji 3 Maja. Skrzyżowanie z droga krajowa nr 55 zaprojektowano jako rondo.

Trasa Średnicowa Etap IV

Umowny termin oddania dokumentacji projektowej: 30 lipiec 2011 r.

Opis inwestycji.

Inwestycja obejmuje budowę dwujezdniowej drogi klasy GP o długości ok. 1,2 km. Nad ul. Szosa Toruńska oraz nad linią kolejową relacji Malbork – Toruń wybudowany zostanie wiadukt drogowo-kolejowy o dł. ok. 110 m. Na skrzyżowaniu z ulicą Południową planowana jest budowa tunelu pod ul. Południową lub po studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym budowa wiaduktu w ul. Południowej nad linią kolejową relacji Malbork – Toruń oraz projektowaną Trasą Średnicową. Inwestycja obejmuje również budowę systemu odwadniającego pas drogowy z urządzeniami podczyszczającymi, przebudowę istniejącej i kolidującej z układem komunikacyjnym infrastruktury technicznej i budowę oświetlenia trasy. Droga połączy II Etap Trasy Średnicowej od skrzyżowania z ulicą Południową z III Etapem Trasy Średnicowe stanowiącym połączenie drogi krajowej nr 55 z węzłem na autostradzie A-1.

01_s02_s


 

Ta strona używa cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Aby dowiedzieć więcej przeczytaj Informacje szczegółowe.

EU Cookie Directive Module Information