Podpisanie umowy - II Etap Trasy Średnicowej |
Wpisany przez Administrator czwartek, 24 czerwca 2010 | ||||
Strona 1 z 2 Prezydent Grudziądza Robert Malinowski oraz Paweł Wnęka i Carlos Giral Casteran w imieniu konsorcjum Pajo Sp. z o.o., DIIPP Autostrady Sp. z o.o., IC Construccion, Ingenieria y Gestion de Obras S.A., IC Construction Polska Sp. o.o. i Andrzej Sas, wiceprezes Zarządu oraz Grzegorz Grobelny, członek Zarządu DHV Polska Sp. z o.o. podpisali dziś, tj. 23 czerwca umowę na „Budowę Trasy Średnicowej Etap II od ul. Droga Łąkowa do ul. Południowej” oraz na „Zarządzanie projektem i pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji Budowa Trasy Średnicowej Etap II”. Koszt budowy to: 48 376 574, 95 zł, natomiast nadzoru – 1 425 848, 16 zł. Zgodnie z umową prace powinny zakończyć się w ciągu 15 miesięcy.
- Cieszę się, że umowa na realizację tej ważnej dla miasta inwestycji drogowej została podpisana. Zakończyły się trwające kilkanaście miesięcy prace przygotowawcze, dziś możemy już mówić o rozpoczęciu budowy. Dzięki temu, że tuż po zakończeniu budowy I etapu Trasy Średnicowej rozpoczęliśmy kompletowanie dokumentacji, decyzji środowiskowych i pozwolenia na budowę, a w czerwcu 2009 r. również wycinkę drzew na trasie przebiegu II etapu i ogłosiliśmy przetarg na wykonawcę zaoszczędziliśmy jeden sezon budowlany – mówi prezydent Robert Malinowski.
Budowa II etapu Trasy Średnicowej pozwoli wyprowadzić ruch tranzytowy w układzie północ – południe biegnący obecnie śladem drogi krajowej nr 55 w bezpośrednim sąsiedztwie dużych osiedli mieszkaniowych. Odcinek ten o długości ok. 4,3 km zaplanowany jest do wybudowania jako droga dwujezdniowa klasy G z budową wiaduktu drogowego nad drogą wojewódzką nr 534 - ul. Hallera. Etap III pozwoli połączyć węzeł Grudziądz autostrady A1 z drogą krajową nr 55. Przedmiotem inwestycji objętym opracowaniem II Etapu Trasy Średnicowej jest budowa nowego połączenia drogowego od ul. Południowej do ronda w ul. Droga Łąkowa. W ramach inwestycji wybudowana zostanie nowa dwujezdniowa ulica, w większości po nowym terenie, częściowo przebiegać będzie po śladzie istniejącej ul. Solidarności, a także przewiduje się wykorzystanie pod jedną z jezdni Trasy istniejącej ul. Lotniczej. Na odcinku od ronda Ks. J. Popiełuszki do ul. Hallera zostały już wykonane elementy Węzła „Warszawska”, które zostaną w pełni wykorzystane na planowanym obecnie etapie inwestycji. |