Zatwierdzone wnioski III edycji NPPDL 2008-2011 |
|
Wpisany przez Administrator
|
wtorek, 02 listopada 2010 |
Wnioski grudziądzkiego samorządu o dofinansowanie przebudowy ul. Magazynowej wraz z przebudową skrzyżowania ul. Szosa Toruńska z ul. Magazynową na rondo oraz przebudowy ul. Waryńskiego i ul. Mikołaja z Ryńska od ul. Piłsudskiego do tzw. „węzła Kręta” na Trasie Średnicowej znalazły się na liście rankingowej III edycji Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych, czyli tzw. „schetynówek”. Łącznie miasto zabiega o 5,5 mln zł dotacji. Realizacja zadania zgodnie z harmonogramem powinna rozpocząć się w 2011 r.Pierwszy wniosek, uwzględniający odcinek o długości ponad 1,1 km znalazł się na 10 miejscu i trafił na listę podstawową z wynikiem 138 pkt. Natomiast drugi, zakładający przebudowę ponad 2 km drogi otrzymał 133 pkt. i zajął 15 miejsce, trafiając na 2 miejsce listy rezerwowej.Listy rankingowe można obejrzeć na stronie internetowej Urzędu Wojewódzkiego.
|
Węzeł "Kręta" otwarty dla ruchu. |
|
Wpisany przez Administrator
|
poniedziałek, 25 października 2010 |
W dniu dzisiejszym oddano do użytkowania dwie brakujące łącznice WŁC i WŁD węzła „Kręta”, stanowiącego bezpośrednie połączenie Trasy Średnicowej z ulicą Waryńskiego.
Przedmiotowa inwestycja umożliwia zjazd z kierunku Olsztyna na ulicę Waryńskiego oraz wjazd z ulicy Waryńskiego na Trasę Średnicową w kierunku Gdańska.Ponadto wybudowano ciąg pieszo-rowerowy od istniejącego odcinka wzdłuż ulicy Jana Pawła II do ulicy Waryńskiego.
Inwestycja obejmowała również wykonanie nowego oświetlenia ulicznego i kanalizację deszczową . W trakcie realizacji zadania modernizacji uległa organizacja ruchu na ulicy Waryńskiego, gdzie przestawiono wyspę kanalizującą aby umożliwić bezpieczny wjazd na węzeł „Kręta” w kierunku Gdańska.
|
Więcej…
|
Zaawansowanie prac na ul. Hallera |
|
Wpisany przez Administrator
|
piątek, 22 października 2010 |
Nabrały tempa prace drogowe przy przebudowie ulicy Hallera. Po zakończeniu prac przy budowie odwodnienia oraz przebudowie kolizji z uzbrojeniem podziemnym możliwe jest prowadzenie bez przeszkód robót związanych z przebudową ulicy. Na całym odcinku prowadzone są intensywne prace przy ustawianiu krawężników kamiennych oraz wykonywaniu nowych warstw konstrukcyjnych. Jeśli pozwolą na to warunki atmosferyczne, w najbliższych dniach wykonywane będą sukcesywnie warstwy bitumiczne ulicy oraz budowa chodników, ścieżki rowerowej oraz zjazdów.
|
Więcej…
|
Trasa Średnicowa Etap II,III,IV |
|
piątek, 01 października 2010 |
Początek Trasy Średnicowej stanowi węzeł „Grudziądz” na planowanej autostradzie A-1, a koniec skrzyżowanie „Olsztyn” km 11+797 z ulicami Paderewskiego (DK 16) i Kwidzyńską (DK 55).
Całkowita długość projektowanej Trasy Średnicowej wynosi łącznie ok. 11,8 km.
Trasa Średnicowa Etap II
Umowny termin zakończenie budowy: 23 listopad 2011 r.
Opis inwestycji.
Przedmiotem inwestycji II Etapu Trasy Średnicowej jest budowa nowego połączenia drogowego od ul. Południowej do wybudowanego w ramach I Etapu ronda w ul. Droga Łąkowa w Grudziądzu. Cała inwestycja znajduje się w granicach administracyjnych miasta Grudziądza. Docelowo cała Trasa Średnicowa ma łączyć autostradowy Węzeł „Grudziądz” z ul.Paderewskiego (droga krajowa nr 16 i nr 55). Etap II jest odcinkiem środkowym całego zamierzenia, z tymczasowym połączeniem poprzez ul.Południową z ul. Szosa Toruńska. W przyszłości przewiduje się przekwalifikowanie Trasy Średnicowej jako odcinka drogi krajowej.
|
Więcej…
|
|
|
|
|
Strona 43 z 52 |