top
logo

esklep

gmo 190

GBO

spp1

fds zdm 190 98

RFRD logo 190 100

wykaz1

Przejdź do formularza zgłaszania awarii oświetlenia


Budowa miejskiego systemu transportowych ścieżek rowerowych w Grudziądzu Drukuj
poniedziałek, 30 października 2017

Zadanie podzielono na trzy etapy realizacji robót budowlanych. 

W ramach etapu I zostanie wykonane zadanie nr 23 – Wzdłuż Kanału Trynka w następującym podstawowym zakresie:

  • od ulicy PCK do ul. Mickiewicza zaprojektowano pieszo jezdnię o szerokości 5,00m z kostki betonowej. Przed skrzyżowaniem z ul. Mickiewicza zaprojektowano ścieżkę rowerową bitumiczną o szerokości 2,50 m z chodnikiem z kostki betonowej do projektowanego przejazdu dla rowerzystów oraz istniejącego przejścia dla pieszych;
  • od ul. Mickiewicza do ul. Bema zaprojektowano ścieżkę rowerową o szerokości 2,5 do 3,00m bitumiczną z chodnikiem z kostki betonowej o szerokości 2,0m. Ścieżka rowerowa będzie oddzielona od chodnika pasem separacyjnym o szerokości 0,50m;
  • od ul. Armii Krajowej do ul. Polnej zaprojektowano ścieżkę rowerową o szerokości 2,50 m bitumiczną z chodnikiem z kostki betonowej o szerokości 2,0m. Ścieżka rowerowa będzie oddzielona od chodnika pasem separacyjnym o szerokości 0,50m. Na odcinku od ul. Armii Krajowej do działki nr 27/1 zamiast pasa separacyjnego zaprojektowano oddzielenie trawnikiem.

W ramach etapu II zostaną wykonane następujące zadania:

  • nr 6 Kwidzyńska, rondo Wyszyńskiego i połączenia z Paderewskiego
    Zakres zadania obejmuje m.in. poszerzenie ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Paderewskiego do szer. 4m oraz ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż ul. Kwidzyńskiej o szer. 2,5-3m. Ciąg pieszo-rowerowy zaprojektowano z kostki betonowej. Wokół ronda Kard. Wyszyńskiego zaprojektowano ścieżkę rowerową bitumiczną o szer. 2,5m oraz chodnik z kostki betonowej o szer. 1,5m.
  • nr 10 Legionów
    Zakres zadania obejmuje m.in. budowę drogi dla rowerów o szerokości 2 m z nawierzchni bitumicznej, która będzie oddzielona od jezdni trawnikiem. Przy budynku Legionów 94 zlokalizowano obok istniejącego przejścia dla pieszych przejazd dla rowerzystów i połączenie z istniejąca ścieżką rowerową.
  • nr 41 Konstytucji 3 Maja
    Zakres zadania obejmuje m.in. budowę drogi dla rowerów, która dowiązuje się do istniejącej drogi dla rowerów przy rondzie Jasienicy. Następnie od zatoki autobusowej do ul. Zachodniej zaplanowano ciąg pieszo rowerowy o szerokości 3 m, który jest odsunięty od krawędzi jezdni. Po skrzyżowaniu z ul. Zachodnią droga dla rowerów rozdziela się w postaci ścieżki bitumicznej ( po stronie zachodnio/północnej ulicy Konstytucji 3-Maja) oraz w postaci ciągu pieszo-rowerowego następuje kontynuacja wzdłuż ulicy. Fragment ścieżki bitumicznej do skrzyżowania z ul. Strażacką prowadzony jest w dużym oddaleniu od jezdni, po gruntach miejskich. Dalszy odcinek ścieżki prowadzi już wzdłuż istniejącego chodnika, a później samodzielnie wzdłuż jezdni. Odcinek dowiązuje się do istniejącej drogi dla rowerów przy ul. Konstytucji 3 Maja przed skrzyżowaniem z ul. J. III Sobieskiego.
  • nr 42 Południowa
    Zakres zadania obejmuje m.in. budowę ścieżki rowerowej o szerokości 2,5 m o nawierzchni bitumicznej oraz ciągu pieszo rowerowego o szerokości od 3 do 5,8m wzdłuż ul. Południowej na odcinku od przejazdu kolejowego do ul. Konstytucji 3 Maja. Ponadto, przewiduje się korektę jezdni ul. Południowej poprzez poszerzenie jezdni na łukach wraz z przesunięciem istniejącej wyspy dzielącej, wpustów kanalizacji deszczowej oraz dwóch słupów oświetleniowych.


W ramach etapu III zostaną wykonane następujące zadania:

  • Nr 24 Kalinkowa
    Zakres zadania obejmuje m.in. budowę ciągu pieszo rowerowego o szerokości 3 m, który połączy się ze ścieżką rowerową wykonaną w ramach zadania nr 24.1 „Wzdłuż ul. Kalinkowej” oraz z istniejącą ścieżką rowerową wzdłuż ul. Wiślanej. Od strony Wisły ze względu na wysoką i stromą skarpę zaprojektowano bariery U11a.Na odcinku gdzie krawędź ścieżki rowerowej zbliża się do zdegradowanej skarpy wiślanej zaprojektowano umocnienie pobocza gabionami wypełnionymi kruszywem .
  • Nr 24.1 Wzdłuż Kalinkowej
    Zakres zadania obejmuje m.in. budowę ścieżki rowerowej o nawierzchni bitumicznej wzdłuż ul. Kalinkowej na odcinku od ciągu pieszo rowerowego wykonanego w ramach zadania nr 24 Kalinkowa do istniejącej drogi dla rowerów zlokalizowanej w obrębie ronda u zbiegu ul. Śniadeckich, Korczaka i Kalinkowej.
  • Nr 27 Bora Komorowskiego
    Zakres zadania obejmuje m.in. budowę dwóch odcinków dróg dla rowerów. Odcinek pierwszy zlokalizowany jest w ul. Bydgoskiej o od istniejącej ścieżki rowerowej do skrzyżowania ulic Bydgoskiej z ul. Chełmińską (skrzyżowanie w tym również ścieżki rowerowe projektowane są wg odrębnego opracowania). Projektuje się równolegle chodnik z kostki betonowej o szerokości 2-2,9 m i ścieżkę rowerową bitumiczną o szerokości 2m. Od ok. km 0+78,00 projektuje się dodatkowy chodnik – równoległy do projektowanej ścieżki rowerowej , prowadzący do istniejącej zatoki autobusowej (przy szkole podstawowej nr 15) oraz obustronny pas separacyjny z kruszywa , oddzielające proj. ścieżkę rowerową od obustronnych chodników. W ramach drugiego odcinka przewiduje się budowę drogi dla rowerów od istniejącego ciągu pieszo-rowerowego na ul. Bydgoskiej (przy kościele p.w. Podwyższenia Krzyża Świętego w Grudziądzu) do istniejącej ścieżki rowerowej przy skrzyżowaniu typu rondo ulic Bora Komorowskiego i gen. J. Hallera.

Łączna wartość robót budowlanych wynosi ponad 6.6 mln zł brutto. Wykonawcą robót jest firma PUH „Feniks” E. Salczyński, H. Tupalski Sp. j. z siedziba przy ul. Chryzantemowej 17 w Grudziądzu.


Galerie zdjęć:

  1. Odcinek wzdłuż Trynki
  2. ul. Kwidzuńska
  3. ul. Konstytucji 3 Maja
 

bottom
©2009-2024 Zarząd Dróg Miejskich w Grudziądzu

Designed by: Free Joomla 1.5 Template, .mx domain. Valid XHTML and CSS.

Ta strona używa cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Aby dowiedzieć więcej przeczytaj Informacje szczegółowe.

EU Cookie Directive Module Information